Logo

En virksomheds logo består ofte af et bomærke og et navnetræk.

Bomærket er et grafisk symbol. Navnetrækket er virksomhedens navn.

En grafisk designer vil udvikle et logo med en række faktorer for øje:

  • Hvem er målgruppen
  • Hvordan skal brandet positioneres ift. konkurrenter (dyr/billig, kvalitet/pris mm.)
  • Hvordan kan brandet skille sig ud og placere sig ift. konkurrenter og samarbejdspartnere
  • Hvad skal logoet bruges til og skal det kunne bruges på forskellige måder

Logo i Divi

I Divi er det nemt at tilføje dit logo og sikre, at det vises korrekt på hele hjemmesiden. Logoet bruges normalt i headeren og vises automatisk på alle sider, hvilket gør det til et vigtigt element for din branding.

For at tilføje dit logo skal du gå til Divi > Temaindstillinger i WordPress-dashboardet. Her kan du uploade dit logo som en billedfil (fx PNG eller SVG). Når logoet er uploadet, vises det i headeren som en del af Divis standarddesign.

Hvis du ønsker at justere logoets størrelse eller placering, kan dette gøres i Divi Builder eller under Tema Customizer under Header & Navigation > Primary Menu Bar. Her kan du ændre højden på menuen, padding og andre stylingindstillinger.

For avancerede tilpasninger kan du også bruge CSS til at styre logoets udseende, fx for at tilpasse det til forskellige skærmstørrelser. Et optimeret logo i Divi sikrer, at dit brand præsenteres professionelt og genkendeligt på hele hjemmesiden.